Rol van de buitendienst

Cannock Chase heeft een landelijk werkende eigen buitendienst voor het afleggen van debiteurenbezoeken. Ervaren specialisten die weten op welke manier zij moeten omgaan met uw burgers met openstaande schulden. 

Op de stoep bij een wanbetaler/ belastingschuldige

Wij leggen huisbezoeken af om erachter te komen wat zich bij een debiteur achter de voordeur afspeelt. Huisbezoeken aan burgers met openstaande schulden zijn een goede manier gebleken om direct betalingsregelingen te treffen en verhaalsmogelijkheden te inventariseren. Cannock Chase Public heeft een eigen landelijk werkende buitendienst. Een groot voordeel hiervan is dat deze eigen medewerkers onze organisatie kennen en zelf door ons zijn opgeleid en getraind op vaardigheden. Wij voeren huisbezoeken uit voor onder andere gemeentes, banken, woningcorporaties, energiebedrijven, verzekeraars en waterschappen.

Armoede en problematische schulden kunnen leiden tot situaties van overmatige stress en daardoor tot nóg meer problemen. Denk bijvoorbeeld aan belemmering in de ontwikkeling van kinderen. De aanpak van armoede en schulden heeft daardoor een preventieve werking en vraagt om specifieke aandacht en kennis.

300.000 huisbezoeken per jaar

Cannock Chase Public heeft een landelijke dekking en onze medewerkers leggen ruim 300.000 huisbezoeken per jaar af. Wij werken met ervaren en betrokken mensen, collega’s die de regio kennen en het vak. Dankzij een persoonlijke benadering en het voeren van een tactvolle dialoog leidt ruim 65% van onze debiteurenbezoeken direct tot betaling of een betalingsregeling. Onze medewerkers kunnen uw burgers ook attenderen om een verzoek tot kwijtschelding in te dienen met een verkort kwijtscheldingsformulier.

Onze buitendienstmedewerkers (outdoor credit officers) zijn uitgerust met de nieuwste apparatuur, zodat zij debiteuren alle betaalgemak kunnen bieden en zo efficiënt mogelijk voor opdrachtgevers te werk gaan. Denk hierbij aan moderne pinapparatuur, een iPad die een live verbinding heeft met ons systeem TRACE en een betaalapp. Tevens zorgen zij op zorgvuldige wijze voor dataverrijking, die we (voor zover mogelijk) delen met onze klanten.

Incasseren, signaleren en inventariseren

Als buitendienst doen we meer dan geld incasseren. We signaleren tijdens debiteurenbezoeken ook eventuele problemen die kunnen leiden tot betalingsproblemen. We verwijzen aan de deur door naar schuldhulpverlening of convenant partners  als GGZ en het Leger des Heils. Indien mogelijk bieden wij in overleg met onze opdrachtgevers aan debiteuren (bij belastingen) (versnelde) kwijtschelding aan. Alles wat we doen, leggen we vast in TRACE en is 24/7 real time voor onze opdrachtgevers te volgen.

Wilt u vrijblijvend advies?

Jaco Baven
Directeur

Hoe kunnen we je helpen?

Geen resultaten gevonden