Verbeterd klantcontact en lagere uitvoeringskosten gaan samen

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
PENSIOENFONDSEN

Er verandert veel in de pensioenwereld. Nieuwe regels stellen hogere eisen aan compliance en risicomanagement. De pensioenuitvoering bevindt zich in een speelveld vol uitdagingen. Regelgeving en doelstellingen op klanttevredenheid en communicatie verhogen de noodzaak om te investeren in digitalisering en IT, terwijl juist ook kostenbeheersing een belangrijk aandachtspunt blijft.


PensioenPensioenaanbieders besteden dan ook steeds vaker werkzaamheden uit zodat er meer ruimte is voor focus op de kernactiviteiten. Maar binnen die uitvoering valt nog veel te winnen op het gebied van:

   •  Facturatie;
   •  Bankverwerking;
   •  Debiteurenbeheer;
   •  Incasso (kortweg het order-to-cash-proces verder O2C).

Uitbesteding en digitalisering van het O2C proces kan leiden tot meer efficiency, betere rapportages en transparantie, beter risico management, tevredener klanten en lagere uitvoeringskosten.


Hoe u dat aanpakt, leest u in onze whitepaper. Cannock Chase heeft vanuit de joint venture X-PACT veel ervaring met het digitaliseren van het O2C-proces bij verzekeraars en pensioenfondsen. In onze whitepaper delen wij onze praktijk inzichten en gaan we verder in op onderstaande tips. Wilt u weten wat u dit oplevert? Download dan nu de factsheet met case van een groot pensioenfonds over kosten & rendement.

Whitepaper pensioenfondsen

Tips voor een goed O2C proces

Lees meer over uitbesteding, digitalisering en waar een goed O2C proces aan moet voldoen in onze whitepaper of neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Bekijk whitepaper »

Factsheet pensioenfondsen

Wat kost het en wat levert het op?

Download de factsheet met de case van een groot pensioenfonds. Aan de hand van dit praktijkvoorbeeld wordt de doorlooptijd, kosten en opbrengsten inzichtelijk.

Download factsheet »

Van papier naar digitaal

Een goed O2C-proces begint bij een goede controle aan de poort. Registratie via een werkgeversportaal maakt dataverzameling en risicoanalyse efficiënter. Stap voor alle betalingen over van papier naar digitaal. Laat ook de communicatie zo veel mogelijk digitaal verlopen, maar kies eerder voor de telefoon dan het sturen van (weer) een brief indien de profilering van de klant dat vereist.

Multichannel

Elk klantcontact is ook een kans om meer klantinformatie te vergaren en de klant te wijzen op digitale mogelijkheden: benut die gelegenheid om e-mailadressen en telefoonnummers te verzamelen en te controleren. Laat de klant kiezen via welk kanaal hij wil worden bediend. En segmenteer: richt per klantgroep, product en portefeuille een optimale en geautomatiseerde debiteurenworkflow in. Automatische matching van betalingen en analyse van betalingen die niet automatisch kunnen worden verwerkt, leiden tot maximaal incassorendement.

SaaS-oplossingenSourcing

SaaS-oplossingen werken in het O2C-proces veel beter dan de traditionele ERP-systemen, omdat ze zijn gericht op een specifiek deel van het proces. Niet alles kan in eigen huis binnen een aanvaardbare termijn en tegen aanvaardbare kosten worden opgelost: zoek de juiste externe partners. En voor bepaalde portefeuilles is tijd een belangrijke factor geworden, er worden snel resultaten verwacht.


Hoe kan Cannock Chase helpen?

Risicomanagement is een van de belangrijkste aspecten van de regelgeving in de pensioensector, samen met kostenbeheersing en hoge klanttevredenheid. Het efficiënter inrichten van het O2C-proces maakt pensioenfondsen op alle drie deze punten sterker.

X-PACT (joint-venture tussen Cannock Chase en Tacstone) is gespecialiseerd in business process outsouring en heeft alle kennis en ervaring, doeners en denkers op de juiste plek. Tacstone heeft als snelgroeiend adviesbureau (opgericht door KPMG partners) een aanpak ontwikkeld om in drie weken tijd een heldere analyse te maken van het huidige (huur)incassoproces, organisatie, besturing en ICT. Tacstone voert de regie over het herontwerp, helpt bij het opstellen van de business case, begeleidt de besluitvorming en draagt zorg voor een beheersbare transitie.

Tim van der Weiden

Wil je vrijblijvend advies?

Tim van der Weiden
directeur

De projectkosten van het uitbesteden en digitaliseren

van het O2C proces zijn in de meeste gevallen al binnen een jaar terugverdiend.

Nieuws

Algemeen
2018-05-17 00:00:00

Huisbezoek is goedkoper dan een aanmaning

Het voorkomen van instroom van klanten in de wanbetalersregeling of het uitsluiten van End-of Supply trajecten? Vaak is er een groep klanten die ondanks alle inspanningen uitkomen in de externe incassofase. Daarin zijn de kosten voor zowel de debiteur als de dienstverlener onnodig hoog. Bovendien leidt het tot klantverlies. Bij Cannock Chase pleiten we daarom in deze gevallen voor de inzet van huisbezoeken.

Lees meer

Nieuws
2018-05-14 00:00:00

mijn.cannockchase.nl maakt betalen zo makkelijk mogelijk

Bij Cannock Chase maken we het betalen van een rekening zo makkelijk mogelijk. Wij zijn pas blij als uw klant heeft betaald en via mijn.cannockchase.nl kan dat heel easy. Uw klant kan altijd en overal inloggen op het vernieuwde portaal, via de persoonlijke inloggegevens die hij of zij per post of per e-mail ontvangt. Met één druk op de knop kan de betaling worden voldaan.

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Bel, app of sms met Tim van der Weiden via 06-53184762 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief