Verbeterd klantcontact en lagere uitvoeringskosten gaan samen

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
PENSIOEN

De pensioenuitvoering bevindt zich in een speelveld vol uitdagingen. Regelgeving en doelstellingen op klanttevredenheid en communicatie naar zowel deelnemers als werkgevers verhogen de noodzaak om te investeren in digitalisering en IT, terwijl juist ook kostenbeheersing een belangrijk aandachtspunt blijft.


PensioenPensioenaanbieders besteden dan ook steeds vaker werkzaamheden uit zodat er meer ruimte is voor focus op de kernactiviteiten. Maar binnen die uitvoering valt op het gebied van facturatie, bankverwerking, debiteurenbeheer en incasso (kortweg het order-to-cash-proces verder O2C) nog veel te winnen. Uitbesteding en digitalisering van het O2C proces kan leiden tot meer efficiency, betere rapportages en transparantie, beter risico management, tevredener klanten en lagere uitvoeringskosten.

Hoe u dat aanpakt, leest u in onze whitepaper. Cannock Chase heeft vanuit de joint venture X-PACT veel ervaring met het digitaliseren van het O2C-proces bij verzekeraars en pensioenfondsen. In onze whitepaper delen wij onze praktijk inzichten en gaan we verder in op de volgende tips:

Van papier naar digitaal

Een goed O2C-proces begint bij een goede controle aan de poort. Registratie via een werkgeversportaal maakt dataverzameling en risicoanalyse efficiënter. Stap voor alle betalingen over van papier naar digitaal. Laat ook de communicatie zo veel mogelijk digitaal verlopen, maar kies eerder voor de telefoon dan het sturen van (weer) een brief indien de profilering van de klant dat vereist.

Multichannel

Elk klantcontact is ook een kans om meer klantinformatie te vergaren en de klant te wijzen op digitale mogelijkheden: benut die gelegenheid om e-mailadressen en telefoonnummers te verzamelen en te controleren. Laat de klant kiezen via welk kanaal hij wil worden bediend. En segmenteer: richt per klantgroep, product en portefeuille een optimale en geautomatiseerde debiteurenworkflow in. Automatische matching van betalingen en analyse van betalingen die niet automatisch kunnen worden verwerkt, leiden tot maximaal incassorendement.

Sourcing

SAAS-oplossingen werken in het O2C-proces veel beter dan de traditionele ERP-systemen, omdat ze zijn gericht op een specifiek deel van het proces. Niet alles kan in eigen huis binnen een aanvaardbare termijn en tegen aanvaardbare kosten worden opgelost: zoek de juiste externe partners. En voor bepaalde portefeuilles is tijd een belangrijke factor geworden, er worden snel resultaten verwacht.


Hoe kan Cannock Chase helpen?

Risicomanagement is een van de belangrijkste aspecten van de regelgeving in de pensioensector, samen met kostenbeheersing en hoge klanttevredenheid. Het efficiënter inrichten van het O2C-proces maakt pensioenfondsen op alle drie deze punten sterker.

X-PACT (joint-venture tussen Cannock Chase en Tacstone) is gespecialiseerd in business process outsouring en heeft alle kennis en ervaring, doeners en denkers op de juiste plek. Tacstone heeft als snelgroeiend adviesbureau (opgericht door KPMG partners) een aanpak ontwikkeld om in drie weken tijd een heldere analyse te maken van het huidige (huur)incassoproces, organisatie, besturing en ICT. Tacstone voert de regie over het herontwerp, helpt bij het opstellen van de business case, begeleidt de besluitvorming en draagt zorg voor een beheersbare transitie.


Whitepaper voor pensioenfondsen

Wilt u meer weten over het inzetten van slimmer datagebruik, digitalisering en multichannel communicatie?

Lees dan onze whitepaper of neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Download de whitepaper »


Tim van der Weiden

Wil je vrijblijvend advies?

Tim van der Weiden
directeur

Nieuws

Nieuws
2017-11-29 00:00:00

Cannock Chase prijst toolkit ACM in strijd tegen oneerlijke incassopraktijken

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een online toolkit gelanceerd die het (schuld)hulpverleners makkelijker maakt om namens hun cliënten in actie te komen tegen oneerlijke incassopraktijken. Met de geboden hulpmiddelen kunnen zij cliënten snel zekerheid geven over hun rechten bij incasso en hoe zij hun recht kunnen halen.

Lees meer

Interview
2017-11-27 00:00:00

AlleeWonen: ‘We hebben nu meer grip op ons huurincasso-proces’

Hoge huurachterstanden en veel uitzettingen van huurders. Corporatie AlleeWonen kreeg al enige tijd geen grip op haar huurincasso-resultaten. Met de hulp van Cannock Chase is dit probleem verholpen. De corporatie spreekt van ‘hele goede resultaten’ en deelt graag haar ervaringen.


Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Bel, app of sms met Tim van der Weiden via 06-53184762 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Cannock Chase maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten