Van acceptgiro naar digitaal betalen

Het verdwijnen van de acceptgiro noodzaakt bedrijven om hun data te verrijken. En dat is ook dringend nodig voor professioneel debiteurenbeheer.

Meer weten?

We hebben een speciale productsheet 'Van papier naar digitaal' voor je samengesteld.

DOWNLOAD PRODUCTSHEET
Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
THEMA

De acceptgiro gaat stoppen. Bedrijven, instellingen en woningcorporaties moeten tegen die tijd zijn overgestapt op digitale betaling zoals automatische incasso, AcceptEmail, Mail2Pay of Alphacomm. Dat klinkt als een drastische verandering, maar eigenlijk is het een goed moment om nu al aan te grijpen. Het levert immers een besparing op van zo’n € 2,50 per acceptgiro en het vermindert het papiergebruik. Nieuwe betaalmiddelen bieden bovendien aantoonbaar meer betalingszekerheid. Tel daarbij de populariteit van internetbankieren op (80% van de Nederlanders maakt er gebruik van) en je weet dat het tijd is om aan te haken bij deze digitalisering.

Kostenbesparing

Cannock Chase ondersteunt bedrijven en organisaties bij de overstap van papier naar digitaal. Zoals je van een innovatief bedrijf mag verwachten, doen we dat op verschillende manieren. Zo kunnen we bijvoorbeeld het volledige project overnemen, inclusief de inzet van bijvoorbeeld interactieve sms, e-mail, brieven of telefonisch contact. We zorgen voor snel resultaat en een gigantische kostenbesparing.


Rijswijk Wonen interview

Verregaande digitalisering

Operaties als deze leveren bedrijven en instellingen veel meer op dan alleen digitale acceptgiro’s. Verregaande digitalisering biedt immers mogelijkheden om slimmer met debiteuren om te gaan en enorme kosten te besparen. Hoe we helpen bij deze overstap lees je in onze productsheet ‘Van papier naar digitaal’.

Voordelen van papier naar digitaal

  • Directe besparing per overgestapte klant van € 2,50 per maand op papier-, druk- en verzendkosten;
  • Toename betaalgemak voor de klant;
  • Toename klanttevredenheid;
  • Verbetering van de beheersbaarheid van werkprocessen;
  • Massale dataverrijking;
  • Geen onnodig papierverbruik;
  • Het draagt bij aan het innovatieve karakter.
Martijn van Grunsven

Wil je vrijblijvend advies?

Martijn van Grunsven
manager operations

Gerelateerde cases

Elkien in 4 weken 'van papier naar digitaal'

In 4 weken 'van papier naar digitaal'

In 4 weken tijd stapten 70% van de door ons benaderde huurders van de Friese…

30% minder royementen en lagere kosten

30% minder royementen en lagere kosten

Een goed O2C-proces levert een lager en minder oud debiteurensaldo op. Dat leidt tot een…

Nieuws

Nieuws
2018-04-11 00:00:00

E-facturatie: alle voordelen op een rij

E-facturatie, het wordt steeds vaker toegepast door bedrijven. Eind 2017 vond het seminar ‘e-factureren in de praktijk’ plaats. Onze facturatie-expert Martijn van Grunsven was erbij en deelt in dit blog de belangrijkste voordelen van e-factureren.

Lees meer

Blog
2018-03-27 00:00:00

Van acceptgiro naar berichtenbox MijnOverheid: kan het anders?

Veel Nederlanders worstelen met hun berichtenbox. De Berichtenbox is uw persoonlijke, digitale brievenbus. Hierin ontvangt u post van organisaties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en uw gemeente. Burgers lopen berichten over openstaande betalingen mis, met aanmaningen en boetes tot gevolg. De vertrouwde papieren acceptgiro wordt niet door alle doelgroepen gebruikt en zal in de toekomst gaan verdwijnen. Welke digitale betaalmethoden werken dan wel eenvoudig en worden wél omarmd door het grote publiek? 

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Bel, app of sms met Martijn van Grunsven via 06-53186216 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief