Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
Nieuws

Fudura en X-PACT bezegelen succesvolle samenwerking met overeenkomst

Op donderdag 1 juni hebben René Pruijssers (links op foto) van Fudura en Tim van der Weiden (rechts op foto) van Cannock Chase/X-PACT hun handtekening gezet onder de overeenkomst waarmee Fudura haar facturatie- debiteurenbeheer- en incassoproces uitbesteedt aan X-PACT (samenwerkingsverband Cannock Chase en Tacstone).

Sinds 1 november 2016 werken beide partijen al op een agile-manier intensief samen. Zo zijn in november de eerste maandfacturen uit de migratie van het Enexis-systeem door X-PACT verstuurd. In de maanden er na volgden het overdragen van de debiteurenkaarten, het verwerken van de betalingen, de facturen uit de (oude) systemen van Fudura, de facturen van Endinet, de creditfacturen, de kwartaal-, halfjaar- en jaarfacturen. Daarna volgde het aanmaanproces en op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de XML-facturatie.

Van oncomfortabel naar in control

"We gingen live met een systeem dat niet af was. dat voelde in eerste instantie oncomfortabel. Feitelijk waren we alleen in staat om maandfacturen te produceren. Gedurende het traject plukten we de vruchten van deze agile-werkwijze. Zo konden we goed gecontroleerd en gezamenlijk bijsturen en werd het systeem steeds een stuk beter", vertelt esther Hehne (manager Marketing & Sales Fudura).

Schuring geeft glans

"De samenwerking met X-PACT heeft best geschuurd, maar daar kwamen we altijd beter uit. Ik ben onder de indruk van het operationele team van X-PACT. Zij staan onze kanten professioneel te woord en hun kennisniveau van onze organisatie, producten en diensten is hoog. Daarmee zijn ze echt een verlengstuk van Fudura. Onze klant merkt niet dat zij met een andere organisatie te maken hebben. Op het gebied van facturatie, incasso en debiteurenbeheer is X-PACT veel professioneler dan dat wij ooit zouden kunnen worden", voegt Fabian Power (Manager Klantenservice Fudura) toe.

Onder tijdsdruk werkend naar een mooi resultaat

"We hebben best spannende momenten gekend in het traject. Voor ons was de scrum-werkwijze nieuw. Normaliter implementeren wij een bestaande werkwijze één-op-één bij een klant. Bij Fudura was alles nieuw. Zij gingen van drie facturatiestraten naar één geheel nieuwe straat op basis van Salesforce. Mét een enorme tijdsdruk, terwijl er veel moest worden bedacht, ontwikkeld en getest. Door intensief samen te werken en onze expertise in te brengen, kijken we nu naar een zeer mooi resultaat", beaamt Martijn van Grunsven (manager Operations X-PACT).

Gezamenlijke verbetering

Marco Heetjans (projectleider) begeleidde het inkoopproces van de dienstverlening voor Fudura van A tot Z: "Dat verliep professioneel en in goede samenwerking. Een belangrijk onderdeel van deze overeenkomst is de continue gezamenlijke verbetering die beide partijen nastreven. Ook hierover zijn afspraken vastgelegd."

Terug naar nieuwsoverzicht

Tim van der Weiden

Wil je vrijblijvend advies?

Tim van der Weiden
directeur

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Bel, app of sms met Tim van der Weiden via 06-53184762 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Cannock Chase maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten