Meer omzet en nieuwe private leaserijders

Particuliere klanten vragen om een andere benadering dan zakelijke klanten.

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
LEASE

Private lease autoHet aantal private leasecontracten is in 2016 met 78 procent gestegen ten opzichte van 2015. De verwachting is dat ons land in 2020 circa 150.000 tot 160.000 private leaseauto’s telt, tegenover 36.000 in 2015. (bron: Aftersalesmagazine). De stormachtige groei van het aantal private leaserijders vraagt om een andere aanpak op het gebied van klantacceptatie en debiteurenbeheer.

Private lease groeimarkt

Private lease is een groeimarkt, waarin steeds meer partijen een graantje willen meepikken. Aanbieders moeten knokken voor hun marktaandeel, maar hebben tegelijkertijd weinig ervaring in het accepteren en beheren van particuliere klanten. Dat is zonde, want goed debiteurenbeheer draagt juist bij aan klantenbinding. Wie zijn bedrijf bovendien gezond wil houden en verder wil groeien, heeft een gezonde cashflow nodig.

Professionele aanpak

Private lease verlangt een andere klantbenadering. Klanten in het private lease segment zien het aangaan van een kant-en-klare online lease overeenkomst veel meer als een alternatieve financieringsvorm waarbij nauwelijks emotie komt kijken. Echter, op het moment dat de klant de auto gaat berijden, gaat de factor emotie wel actief meespelen. Een private lease aanbieder wordt naast financierder, tevens leverancier van een (emotioneel) product. Er is direct klantcontact terwijl dit in het bedrijfslease model veelal bij de wagenparkbeheerder of werkgever ligt.


leasemaatschappij


Nieuwe klanten verwelkomen

edrBij het accepteren van nieuwe klanten moet je onder andere rekening houden met het keurmerk Private Lease. Het keurmerk zorgt ervoor dat private leaserijders weten dat de aanbieder betrouwbaar is. Dit betekent echter ook dat aan strenge criteria moet worden voldaan. Onze zusteronderneming EDR Credit Services voert voor veel leasemaatschappijen het volledige acceptatiebeleid uit conform het keurmerk. Het EDR leaseportal is een online omgeving waar de consument in een beveiligde omgeving geheel zelfstandig het acceptatietraject kan doorlopen. Voor aanbieders is het EDR leaseportal het verlengstuk van de organisatie en afdeling acceptatie. Op deze manier ben je voorbereid op veranderende (markt)situaties, regelgeving en processen.

Bestaande klanten behouden

Hoe worden betalingsachterstanden voorkomen of dring je deze terug bij particuliere debiteuren? Hoe verbeter je de order-to-cash cyclus? En heb je de mensen in huis die weten hoe ze een structureel beter gevulde kas kunnen bewerkstelligen? Cannock Chase heeft dat wel. En we helpen graag om dit bedrijfsonderdeel te verbeteren. Dat kan door deels of volledig werkzaamheden aan ons over te dragen (co- en outsourcing) of met inzet van onze specialisten op de eigen werkvloer (insourcing).

Meer klanten behouden is meer nieuwe klanten verwelkomen

Met slimme klantacceptatie en effectief debiteurenbeheer dring je betalingsachterstanden terug. Dit leidt tot een hogere omzet en een betere inschatting van betaalrisico’s. Dit alles zorgt ervoor dat je meer bestaande klanten behoudt én nieuwe klanten kunt verwelkomen. Benieuwd hoe dit in de praktijk werkt? Bekijk dan in deze case hoe BMW Group Financial Services haar aanmaanproces en service calls heeft uitbesteed aan Cannock Chase.

Waar heb jij hulp bij nodig?

Bepaal zelf bij welk onderdeel van het order-to-cash proces je hulp nodig hebt. Door de samenwerking met meerdere leasemaatschappijen hebben wij gemerkt dat het per aanbieder verschilt in welk onderdeel van het O2C proces men kan verbeteren. Wij snappen dan ook dat je niet zit te wachten op een standaardpakket. Je kunt per onderdeel kiezen of je hulp nodig hebt en zo ja, met welke dienst. Hoe meer onderdelen je kiest, hoe beter je het O2C-proces op orde krijgt en hoe meer nieuwe private leaserijders te verwelkomen!

Jaco Baven

Wil je vrijblijvend advies?

Jaco Baven
directeur

Nieuws

Blog
2017-09-22 00:00:00

Facturatie tips: niet dwingen maar verleiden

Door: Martijn van Grunsven

Een factuur is net zo goed een communicatiemiddel als een e-mailnieuwsbrief, een Facebookbericht of een telefoontje van de klantenservice. Belangrijk dus dat deze goed communiceert, informeert en tot actie aanzet. Want je wil natuurlijk dat de klant zo snel mogelijk betaalt. Hoogste tijd om ‘de factuur’ eens onder de loep te nemen. In dit artikel geeft onze expert Martijn van Grunsven tips om betalen zo ‘verleidelijk’ mogelijk te maken.

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Neem contact op met Jaco Baven via
onderstaand formulier.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Cannock Chase maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten