Terugvorderen & verhaal

Sociale uitkeringen terugvorderen en verhalen tegen lagere kosten en met meer opbrengst? Dat vraagt om slimme middelen die bijdragen aan de financiële zelfredzaamheid van schuldenaars.

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn

Meer weten?

We hebben een speciale brochure 'Laagste kosten' voor je samengesteld.

DOWNLOAD BROCHURE
SOCIAAL DOMEIN

Slimme terugvordering en verhaal

Sociale diensten staan onder grote druk om de uitgaven onder controle te houden. Dat is geen gemakkelijke opgave. De rijksbijdragen lopen terug, terwijl de kosten van de bijstand alleen maar toenemen. Vooral de invordering van dossiers ouder dan zes maanden blijkt problematisch. Wij hebben veel ervaring met terugvordering en verhaal. En boeken mooie resultaten met onze slimme werkwijze.

Wat Cannock Chase kan doen

Terugvordering:

  • Maken van de berekening van het te veel of ten onrechte ontvangen bedrag;
  • Maken van de rapportage en het terugvorderingsbesluit n.a.v. beëindigingsonderzoeken;
  • Het voeren van boetegesprekken en het opleggen van boetes;
  • Uitvoeren van het invorderingsproces.

Invordering:

  • Aanschrijven van de debiteur;
  • Contact zoeken met de debiteur via telefoon, mail, whatsapp (tevens in de avonduren en op zaterdag) gedurende het gehele invorderingsproces;
  • Onderzoek naar verhaals- of beslagmogelijkheden via diverse bronnen (UWV, RDW, EDR);
  • Uitvoeren van het invorderingsproces

Verhaal:

  • Aanschrijven onderhoudsplichtige;
  • Maken van draagkrachtberekening;
  • Vertegenwoordiging in de rechtbank;
  • Uitvoeren van invorderingsproces.

Juridische ondersteuning:

  • Het behandelen van bezwaarschriften, deelname in de bezwarencommissie en vertegenwoordiging in rechten;
  • Advisering.

Meer weten?

We hebben een speciale brochure 'Laagste kosten' voor je samengesteld.

DOWNLOAD BROCHURE
BEL MIJ

Data verzamelen

Om de schuldenaar zo goed mogelijk in beeld te krijgen, koppelen we binnen de kaders van de privacywetgeving gegevens van onder meer het UWV, Kadaster, Rijksbelastingdienst, CJIB, RIB en het Inlichtingenbureau aan commerciële data en informatie vanuit sociale media (Facebook, LinkedIn, Twitter, etc.). Hierna delen we de debiteur in naar leeftijd, bevolkingsgroep, bevolkings- en betalingshistorie en betalingsgedrag. Met al deze informatie maken we een risicoanalyse. Die bepaalt uiteindelijk de wijze van bejegening van de debiteur.

SLIM

Wij werken met SLIM om te veel en ten onrechte verstrekte uitkeringen en fraude-uitkeringen te kunnen invorderen. SLIM staat voor Sociale Legitieme Inning en Invordering Methode. Het is een pakket van intelligente maatregelen. We maken hierbij tevens gebruik van moderne communicatiemiddelen, supersnelle databases en segmentatietechnieken om gerichter en effectiever in te vorderen. Uiteraard zijn we trots op SLIM en vertellen we er graag meer over in een persoonlijk gesprek. We tonen je dan meteen concrete resultaten en kosten.

Bevoorschotting

Gemeenten kunnen ook behoeften hebben aan cash. Dankzij onze unieke samenwerking met de Bank Nederlandse Gemeenten (BNG) kunnen we met bevoorschotting direct een deel van (oude) schulden van sociale diensten van gemeenten overnemen. We ‘kopen’ zo het kostenrisico voor een organisatie af en ‘bevoorschotten’ de toekomstige opbrengst van de debiteurenportefeuille. Ook belastingschulden kunnen wij bevoorschotten voor gemeenten. Dit doen we zonder tussenkomst van de BNG.

Voordelen SLIM invorderen

  • Lagere proceskosten;
  • Vergroting capaciteit;
  • Lagere afschrijving;
  • Minder inzet van de deurwaarder;
  • Hoge doorloopsnelheid;
  • Hogere opbrengsten;
  • Meer service aan debiteur;
  • Meer inzicht en meer controle.
Romy van Breda

Wil je vrijblijvend advies?

Romy van Breda
account manager Sociaal domein

Verantwoord incasseren

tegen de laagst mogelijk kosten

Lees meer

Gerelateerde cases

Basic-Fit gebruikt WhatsApp voor communicatie met debiteuren

Succesvolle inzet van WhatsApp met debiteuren

WhatsApp is het eerste social mediakanaal waarop we voor debiteuren bereikbaar zijn. Sinds eind 2015…

Elkien in 4 weken 'van papier naar digitaal'

In 4 weken 'van papier naar digitaal'

In 4 weken tijd stapten 70% van de door ons benaderde huurders van de Friese…

Nieuws

Nieuws
2016-07-19 00:00:00

Aanpak schuldenproblematiek burgers dringend nodig

Diverse partijen waaronder VNG, Divosa en de NVVK geven aan dat de Rijksincassovisie niet concreet genoeg is. Er moeten dringend concrete wijzigingen komen voor de aanpak van het schuldenprobleem. (Bron: artikel NOS). 

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Bel, app of sms met Romy van Breda via 06-12745571 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Cannock Chase maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten