Budgetbeheer

Inwoners van gemeentes die om diverse redenen moeite hebben met het beheren van de eigen financiën, kunnen in aanmerking komen voor budgetbeheer. Cannock Chase biedt hierin slimme ondersteuning.

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn

Meer weten?

In de brochure 'Budgetbeheer' lees je meer over onze aanpak en de vormen van budgetbeheer die Cannock Chase aanbiedt.

DOWNLOAD BROCHURE
SOCIAAL DOMEIN

Budget And Support (BAS)

Sinds januari 2017 biedt de afdeling Budget And Support (BAS), als onderdeel van Cannock Chase, een volledig pakket aan budgetbeheerproducten.

Wat BAS voor u kan doen:

  • Preventie en vroegsignalering
  • Budgetbeheer basis
  • Budgetbeheer plus
  • Budgetbeheer totaal
  • Coaching

Kwaliteit, maatwerk en het centraal stellen van de klant staan bij de uitvoering hiervan voorop. Als creditmanagementorganisatie hebben wij een unieke positie omdat wij bekend zijn met financiële geldstromen en schuldenposities van burgers. Bovendien zijn wij erg actief binnen het sociaal domein, zowel op werk en inkomen, wmo, jeugd, schuldhulpverlening als terugvordering en verhaal. Deze ervaring op de verschillende terreinen van het sociaal domein biedt ons de kans verbinding tussen de verschillende terreinen te maken en professionele uitvoering van de taken te bieden. We zijn lid van de NVVK en volgen hun richtlijnen bij de uitvoering van budgetbeheer en schuldhulpverlening. Door de behoefte en nieuwe ontwikkelingen in de markt zijn we momenteel bezig met een doorontwikkeling van deze dienst.

BAS als alternatief voor beschermingsbewind

Een groot aantal inwoners heeft de afgelopen jaren beschermingsbewind aangevraagd. Een inwoner met een laag inkomen kan een beroep doen op de bijzondere bijstand voor de kosten voor vrijwillig beschermingsbewind. Het beroep op bijzondere bijstand voor de kosten van beschermingsbewind is de laatste jaren flink toegenomen.

Voor veel gemeentes was en is dit aanleiding om een alternatieve, lichtere en goedkopere manier te ontwikkelen om inwoners te helpen die hun financiën niet goed zelf kunnen regelen. Voor een bepaalde groep mensen is beschermingsbewind een prima instrument, maar voor veel inwoners is het een te zwaar middel. Bovendien is beschermingsbewind in veel gevallen vooral gericht op financieel beheer en draagt het niet bij aan het werken naar financiële zelfredzaamheid. Een belangrijke reden om zowel een lichter als goedkoper alternatief in de vorm van budgetbeheer aan te bieden.

Meer weten?

In de brochure 'Budgetbeheer' lees je meer over onze aanpak en de vormen van budgetbeheer die Cannock Chase aanbiedt.

DOWNLOAD BROCHURE
BEL MIJ

Brochure budgetbeheer

Download de brochure

Wil je meer weten over onze aanpak en de vormen van budgetbeheer die Cannock Chase aanbiedt?

Download de brochure »

Romy van Breda

Wil je vrijblijvend advies?

Romy van Breda
account manager Sociaal domein

Gerelateerde cases

Elkien in 4 weken 'van papier naar digitaal'

In 4 weken 'van papier naar digitaal'

In 4 weken tijd stapten 70% van de door ons benaderde huurders van de Friese…

Interimspecialisten met absolute meerwaarde voor Belastingen Amsterdam

Inzet van specialisten met meerwaarde

Onze tijdelijke specialisten zorgen bij Belastingen Amsterdam voor extra kennis en kunde over private incassozaken…

Nieuws

Blog
2018-09-26 00:00:00

Belonen of herinneren? Dit doet jouw actie met het gedrag van je klant

Veel Westerse bedrijven kampen met onnodige kosten door debiteuren die te laat of niet betalen. Recent hebben wetenschappers onderzocht hoe bedrijven zakelijke klanten kunnen stimuleren om (sneller) te betalen. Zij vergeleken twee strategieën: het belonen van goed (terugbetaal)gedrag versus het versturen van digitale betalingsherinneringen.

Lees meer

Innovatie
2018-09-21 00:00:00

Robotisering en gamificatie in klant- en debiteurcommunicatie

Cannock Chase zoekt constant naar manieren om effectiever te communiceren met de klanten van haar opdrachtgevers. Dit zorgt voor betere resultaten én meer tevreden klanten. En dat is precies wat we beloven bij outsourcing van het debiteurenbeheer of incassoproces. Op de Contact Center World beurs in Berlijn spotten we onlangs de nieuwste ontwikkelingen in de contactcenter branche, zoals robotisering en gamificatie. Sander Willemse (projectmanager) vertelt over deze trends en wat Cannock Chase ermee doet in haar huidige en toekomstige dienstverlening.

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Bel, app of sms met Romy van Breda via 06-21126177 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief