Make show / no show

Met dezelfde capaciteit meer patiënten behandelen. Zorgen dat er minder afspraken verzet worden én dat de wachttijden fors afnemen. Dát is credit management in de zorg.

Direct contact

Maak nu meteen een afspraak met één van onze adviseurs.

AFSPRAAK MAKEN
    088 11 68 100
Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
Dienst
Make show / no show

Van no show naar make show

Veel ziekenhuizen en zorginstellingen worstelen ermee hoe ze de zorgkosten omlaag kunnen brengen, zonder dat dit ten koste gaat van de goede zorg. Sterker nog, eigenlijk willen ze juist investeren in betere zorg. Dat vraagt om meer en snellere inkomsten dus.

Imagoschade

Een goede manier om verspilling van geld en kostbare zorg tegen te gaan, is het optimaliseren van de facturering en het debiteurenbeheer. In de praktijk blijken ziekenhuizen en zorginstellingen vaak onvoldoende ingericht voor deze taken. Met als gevolg: niet-declarabele kosten, langere wachtkamertijden en frustraties bij werknemers. Dat is een ramp voor het imago van een ziekenhuis of zorginstelling. En volkomen onnodig, want het gaat om dezelfde debiteur die bij de bank, gemeente en andere bedrijven wel gewoon aangepakt wordt. Goed debiteurenbeheer is de oplossing!

Poli op Orde

Speciaal voor de zorg hebben we het project ‘Poli op Orde’ bedacht. Het is een gerichte aanpak om wachttijden in de polikliniek aan te pakken en zo minder kosten te maken en meer geld binnen te halen. Ons no show-beleid is gericht op ‘make show’. Dat doen we op verschillende, maar vooral innovatieve manieren die direct zorgen voor kostenbesparingen. We vertellen je er graag meer over.

Voordelen inregelen make show / no show

  • Percentage no show van 8% naar 3% (landelijk gemiddelde)
  • Verbetering service
  • Verhoging klanttevredenheid
  • Verhoging medewerkerstevredenheid
  • Bijdrage aan LEAN-trajecten
  • Zorginstelling is ontzorgd

Expert op het gebied van make show / no show

Gerelateerde cases

Basic-Fit gebruikt WhatsApp voor communicatie met debiteuren

Succesvolle inzet van WhatsApp met debiteuren

WhatsApp is het eerste social mediakanaal waarop we voor debiteuren bereikbaar zijn. Sinds eind 2015…

Haaglanden Medisch Centrum

Aantal wegblijvers daalt van 7 naar 3 procent

Haaglanden Medisch Centrum in Den Haag heeft maatregelen genomen om gaten in de agenda tegen te…

Nieuws

Nieuws
2016-02-26 00:00:00

Hulp bij migratie acceptgiro

De acceptgiro verdwijnt. Een digitale betaalwijze komt ervoor in de plaats. Wie zijn debiteurenbeheer serieus neemt, begint tijdig met de migratie en bespaart direct kosten.

Lees meer

Innovatie
2016-01-18 00:00:00

Mtel levert cloud contact center aan Cannock Chase

In Brouwershaven is het contact center van Cannock Chase gevestigd. Hier komt al het telefoonverkeer binnen voor de gehele Cannock Chase Groep en vindt het grootste deel van het outbound telefoonverkeer plaats.

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Cannock Chase maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten