Huurders passen betaalgedrag aan na service call of huisbezoek

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
CASE
Huurders passen betaalgedrag aan na service call of huisbezoek

Huurders van woningcorporatie Elkien in Friesland die hun huur te laat betalen, kunnen rekenen op een belletje of bezoekje van ons. Dat heeft effect. De helft van de laatbetalers betaalt intussen op tijd.

Sinds december 2012 voeren we voor woningcorporatie Elkien outbound service calls uit. Huurders die hun maandhuur niet op tijd betalen, krijgen sindsdien een belletje (voornamelijk in de avonduren) om tot een betaalafspraak te komen, zodat ze in de toekomst wel op tijd betalen. Of om een betalingsregeling af te spreken. Al binnen een half jaar waren er 30% minder laat-betalers. En intussen zelfs de helft minder.

Zodra een service call geen resultaat heeft opgeleverd, zet X-PACT (samenwerkingsverband Cannock Chase en Tacstone) de buitendienst in om deze huurders te bezoeken. Zo proberen we alsnog tot een betaalafspraak te komen.

Omdat Elkien erg tevreden is over onze manier van afhandelen, zetten zij voortaan ook de inbound calls met huurgerelateerde vragen door naar ons voor verdere afhandeling. En in 2015 heeft X-PACT tevens het project ‘Van papier naar digitaal’ uitgevoerd. Hierbij hebben we circa 3.500 huurders benaderd om over te stappen naar een digitale betaalwijze (automatisch Incasso of AcceptEmail). In 5 weken tijd konden we 70% omzetten naar een alternatieve betaalwijze.

En in 2015 heeft X-PACT tevens het project ‘Van papier naar digitaal’ uitgevoerd. Hierbij hebben we circa 3.500 huurders benaderd om over te stappen naar een digitale betaalwijze (automatische incasso of AcceptEmail). In 5 weken tijd konden we 70% omzetten naar een alternatieve betaalwijze.

Gerelateerde cases

30% minder royementen en lagere kosten

30% minder royementen en lagere kosten

Een goed O2C-proces levert een lager en minder oud debiteurensaldo op. Dat leidt tot een…

Essent blij met landelijke dekking huisbezoeken

Landelijke dekking voor 'incasso aan huis'

Na het vrijgeven van de energiemarkt trok Essent opeens klanten uit het hele land. Dankzij…

Jaco Baven

Wil je vrijblijvend advies?

Jaco Baven
directeur

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Neem contact op met Jaco Baven via
onderstaand formulier.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief