} }
Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn

Ik heb een openstaande rekening bij een gemeente, waterschap, provincie of samenwerkingsverband

Cannock Chase werkt in opdracht van de gemeente, waterschap, provincie of samenwerkingsverband en verzorgt de invordering van gemeentelijke belastingen, waterschapsbelastingen en parkeerbelastingen. Onze medewerkers zijn hiervoor aangesteld als invorderingsambtenaren of belastingdeurwaarders in een mandateringsbesluit. Dit stelt Cannock Chase in staat om niet alleen in naam van de gemeente, maar ook onder hun juridische verantwoordelijkheid deze bevoegdheid uit te oefenen. Voor de invordering van gemeentelijke belastingen is de Invorderingswet 1990 van toepassing. De berekende kosten zijn wettelijk vastgelegd in de Kostenwet.

Ik heb een openstaande rekening bij een bedrijf

Je hebt een aanmaning ontvangen van Cannock Chase omdat je een openstaande rekening hebt bij één van onze opdrachtgevers. Het bedrijf waar je een openstaande rekening hebt, heeft aan Cannock Chase de opdracht gegeven om het openstaande bedrag te incasseren. De afspraak met onze klant (het bedrijf waar je de openstaande rekening had), is dat de rekening aan Cannock Chase betaald wordt. Op de brief vermelden wij altijd namens welke opdrachtgever wij incasseren. Het bedrag aan incassokosten wat bedrijven in rekening mogen brengen, is in de wet vastgelegd. Op Consuwijzer kun je met de Rekenhulp Incassokosten zelf de hoogte van de incassokosten checken.

Nieuws

Innovatie
2018-10-12 00:00:00

Cannock Chase zet slimme robot in voor ‘next best action’

Is het mogelijk om een computer te leren welke debiteurenaanpak de grootste kans geeft op een succesvol incassoresultaat? En daarbij moet die aanpak dan minstens net zo goed zijn als de huidige werkwijze. Met die vraag klopte Cannock Chase samen met DAS Incasso onlangs aan bij haar zusterbedrijf Assensia (specialist in Credit Analytics). Richard van Reijmersdal en Tim van der Weiden vertellen over deze veelbelovende proef in machine learning.

Lees meer

Blog
2018-09-26 00:00:00

Belonen of herinneren? Dit doet jouw actie met het gedrag van je klant

Veel Westerse bedrijven kampen met onnodige kosten door debiteuren die te laat of niet betalen. Recent hebben wetenschappers onderzocht hoe bedrijven zakelijke klanten kunnen stimuleren om (sneller) te betalen. Zij vergeleken twee strategieën: het belonen van goed (terugbetaal)gedrag versus het versturen van digitale betalingsherinneringen.

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief